AJ XVIII są lepsze niż XVII. Inspiracją przy tworzeniu tego modelu były gładkie linie Lamborghini Murciélago. Niski, płaski profil i małe skrzydła po w obu stronach buta, wyglądają jak prawdziwe.
Zaprojektowane były na wzór butów używanych przez kierowców w Formule 1, guma z podeszwy zachodzi aż na piętę. Podeszwa składa się z kilku oddzielnych podeszew. Dzięki temu są bardzo wygodne.
W paczce nie znajdziesz już żadnej metalowej walizki z butami, zamiast tego jest miłe w dotyku pudełko, otwierane jak szuflada, dzięki temu możesz je łatwo przechować. Niestety po otworzeniu pudełka nie znajdziemy już płyty CD, a szkoda. Jest natomiast skórzana zamszowa szczotka do czyszczenia. Wierzch butów jest jednoczęściowym skórzanym zamszem. W okolicach kostki znajdują się dwa trójkątne otwory, dzięki którym stopa może lepiej "oddychać".
Podeszwy zrobione są ze wspaniałej "kryształowej gumy". Guma ta przyciąga kurz jak magnes. Używane na parkiecie, dają maksymalną przyczepność. Mają one prawdopodobnie najlepszą przyczepność wśród wszystkich modeli Air Jordan. Niestety używane do chodzenia na zewnątrz, szybko się zniszczą, guma się zetrze ponieważ jest bardzo miękka.
Jak donosił dwutygodnik BravoSport (20/2002) Michael Jordan rozegrał swój ostatni sezon w NBA w specjalnie zaprojektowanym bucie, które zostało wyposażone w specjalną wkładkę, której zadaniem było odciążenie chorego kolana Michaela Jordana. Jego kontuzja w końcówce rozgrywek (opuścił 32 spotkania Czarodziejów) uniemożliwiła zespołowi awans do play offów. Jak mówił trener Wizards, Doug Collins, wkładka miała zmniejszyć ból, który był spowodowany intensywnymi treningami i meczami.
AJ XVIIIAir Jordan XVIII
Air Jordan XVIII
Air Jordan XVII
Air Jordan XVII.V
Air Jordan XVIII Low
Air Jordan XVIII Low